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20 - MUSEUM OF SAINT MARK

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Firenze - St. Mark Museum

The Museum of San Marco is produced in the cloister of the Dominican convent of San Marco and placed in the square. The Place, besides being famous for having hosted the Savonarola, was largely decorated with frescoes by Fra Angelico at the turn of XIV and XV century.

The history. In 1436 Cosimo the Elder, gave the convent and the church of 'Observant Dominicans' who settled there instead of Silvestrini-monks removed by Pope Eugene IV. On draft of Michelozzo, Cosimo (Pater Patriæ), he did restructure the second moderncanons of the time, making it become one of the most comfortable monasteries on the peninsula. The constructive

Annunciation 1387 - 1455

Annunciation 1387 - 1455

Frà Beato Angelico

Fresco

criterion is simple and elegant. A large building spaces from well-outlined and liveable but the most beautiful and elegant is the library that takes the form of a large room with three naves with coverage barrel. During the rengo Lorenzo 'the Magnificent', quest'ambiente became a meeting place for many humanists of the period as Angelo Poliziano, and Pico della Mirandola who could freely consult the books of the library. In fact, this is the first public library ever built throughout the western world!

The convent of San Marco was the first expropriation in 1808 during the Napoleonic era, but it returned in monks possession shortly, just after the fall of the French emperor. The second and final expropriation it was in 1866 with the R.D. of July 7, 1866 which included the removal of religious orders. Declared 'monumental building' of national importance, was open to the public in 1869. As in few images shown here, the most important artistic addition to architecture and the constructive work of the complex, are the The Librarypaintings of Fra Angelico, monk-painter whose real name was Giovanni da Fiesole.
In the public refectory’s dedicated to the reception of pilgrims, Ghirlandaio frescoed the upper room. Actually there is the doubt that the work was really and totally performed by Girlandaio. We believe he had drawn the sketches on the wall background only and that the real fresco instead, It had been executed by his brother and his disciple, Sebastiano Mainardi. In general, the pictorial structure is similar to that of the upper room of the last supper in Ognissanti, where behind the main figures, you can see in prospective plants and animals of paradise.Il convento di San Marco subì il primo esproprio nel 1808 durante l'epoca Napoleonica ma tornò in Baptism of Saint Giovanni Batistepossesso dei frati subito dopo la caduta dell'imperatore Francese. Il secondo e definitivo esproprio lo ebbe nel 1866 con il R.D. de l7 luglio 1 866 che prevedeva la soppressione degli ordini religiosi. Dichiarato "bene monumentale" di importanza nazionale, venne aperto al pubblico nel 1869. Come nelle poce immagini qui riportate, la parte artistica più importante oltre all'architettura e l'opera costruttiva del complesso, sono i dipinti del Beato Angelico, frate-pittore il cui vero nome era Giovanni da Fiesole. Nel refettorio "pubblico", quello dedicato all'accoglienza dei pellegrini e non quello dove mangiavano i frati, il Ghirlandaio affrescò il cenacoloanche se si ritiene che l'opera non fu effettivamente eseguita dal celebre pittore. Si crede che avesse solamente disegnatosulla parete gli schizzi di fondo e che l'affresco vero e proprio fosse stato eseguito dal fratello e dal discepolo Sebastiano Mainardi. Ingenerale la struttura pittoria è simile a quella del cenacolo di Ognissanti, in cui le volte si aprono su un loggiato in prospettiva e dietro su un giardino, dove si vedono piante ed animali del paradiso.

La Piagnona. "Legata alle vicende Savonaroliane, la campana della chiesa (detta la piagnona, come i piagnoni i seguaci del frate ferrarese) subì un curioso processo come punizione per aver suonato ad allarme quando i fiorentini si accalcarono al convento per prelevare il frate condannato per eresia. La campana fu staccata e portata in processione per la città mentre veniva colpita da fruste di cuoio per castigo. Fu deposta presso la chiesa di San Salvatore al Monte e non suonò mai più. Dopo essere stata conservata a lungo nel cortile del Museo topografico Firenze com'era, dai primi anni del 2000 è tornata ai luoghi legati alla sua storia, nell'attiguo museo di San Marco."

Opening:

From the lunedì to the friday: hours 8:15 - 13:50
The ticket office closes to the 13:20

Saturday: hours 8:15 - 18:50
The ticket office closes to the 18:20

Sunday and festive: 8:15 - 19:00
The ticket office closes to hours 18:30

Closing: 1a, 3a, 5a Sunday and 2° and 4° the monday of every month; Nativity, New Year's Day, 1° May

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